O pasado mércores 10 de decembro na provincia da Coruña as traballadoras do sector do comercio téxtil estaban chamadas á folga. O motivo? A patronal ARTE, creada por Inditex coma resposta ás mobilizacións de fai uns anos das dependentas nas súas tendas, pretende crear un novo convenio estatal con condicións moi por debaixo das que teñen actualmente no convenio provincial.

Isto, de levarse a cabo, supoñería un retroceso en gran cantidade de dereitos, especialmente no salario. A paga das traballadoras, xa de por si escasa, podería verse reducida entre un 20% e un 30%, dependendo da empresa para a que traballen.

Ante esta situación as traballadoras dixeron basta e plantáronse contra a patronal. Nun día de folga e manifestación, convocado de forma urxente por CIG e UGT, máis do 90% das empregadas destas cadeas acudiron á folga e, das case 3.000 convocadas a secundala, máis de 1.500 percorreron as rúas da Coruña para reivindicar os seus dereitos.

Durante a propia xornada, todas as tendas do quilómetro cero da moda coruñesa atopábanse pechadas, cun cartel na porta no que se podía ler “Tenda pechada por folga”. 

Librería"
A situación actual en moitas destas tendas xa é aterradora, con salarios que bordean o SMI e horarios con xornadas partidas e completamente delirantes. 

E esta demostración de forza obreira, levada a cabo nunha data tan sinalada coma son as semanas previas ao Nadal, xa está dando os seus froitos. ARTE ampliou o prazo de negociación do convenio ata o 15 de xaneiro, e “abriu a porta” á posibilidade de seguir con convenios autonómicos e provinciais.

Aínda así, queda por ver se aceptarán as demandas das traballadoras, ou se isto é só unha xogada da patronal para desmobilizar. En todo caso, os sindicatos maioritarios no sector manifestaron publicamente que, de ser necesario, se volverán a pechar as tendas e a tomar as rúas.

E nós, igual que o fixemos este mércores, volveremos acompañar ás traballadoras sen pensalo dúas veces. Porque sabemos que isto é o que nos depara o futuro para nos mesmas e os nosas fillas e fillos, a pesar dos beneficios multimillonarios que xeramos para esta patronal. Moita mocidade, ante o avance constante da privatización da educación, vense na situación de ter que traballar e estudar á vez, moitas veces neste sector.

A situación actual en moitas destas tendas xa é aterradora, con salarios que bordean o SMI e horarios con xornadas partidas e completamente delirantes.

Non pensamos permitir que a patronal impoña ás traballadoras o recorte nos seus permisos, nin a “flexibilidade horaria” como a chaman, porque “explotación laboral” soa moi feo. Non imos permitir que nos impoñan traballar de forma obrigatoria os domingos e festivos. Non toleraremos este retroceso de 20 anos de loita.

A lección de forza do pasado mércores vai para todas nos, para continuar loitando, e para a patronal, para que vexa o que ten en fronte, milleiros de traballadoras dispostas a plantarlles cara cun apoio tremendo de moitas máis que tamén loitamos e loitaremos contra os intentos de rebaixar as nosas condicións laborais á mera supervivencia.

 

-----------------------------------------------------------

La huelga del comercio textil de A Coruña cierra tiendas y toma las calles. Así se lucha, ¡adelante compañeras!

El pasado miércoles 10 de diciembre en la provincia de A Coruña las trabajadoras del sector del comercio textil estaban llamadas a la huelga. ¿El motivo? La patronal ARTE, creada por Inditex como respuesta a las movilizaciones de las dependientas de sus tiendas hace unos años, pretende crear un nuevo convenio estatal con condiciones muy por debajo de las que tienen actualmente en el convenio provincial.

Esto, de llevarse a cabo, supondría un retroceso en gran cantidad de derechos, especialmente en el salario. El sueldo de las trabajadoras, ya de por sí escaso, podría verse reducido entre un 20% y un 30%, dependiendo de la empresa para la que trabajen.

Ante esta situación las trabajadoras dijeron basta y se plantaron ante la patronal. En un día de huelga y manifestación, convocado de forma urgente por CIG y UGT, más del 90% de las empleadas de estas cadenas secundaron la huelga y, de las casi 3.000 convocadas a secundarla, más de 1.500 recorrieron las calles de A Coruña para reivindicar sus derechos.

Durante la propia jornada, todas las tiendas del kilómetro cero de la moda coruñesa se encontraban cerradas, con un cartel en la puerta en el que se podía leer “Tienda cerrada por huelga”. 

Librería"
La situación actual en muchas de estas tiendas ya es aterradora, con salarios que bordean el SMI y horarios con jornadas partidas y completamente delirantes. 

Y esta demostración de fuerza obrera, llevada a cabo en una fecha tan señalada como son las semanas previas a la Navidad, ya está dando sus frutos. ARTE ha ampliado el plazo de negociación del convenio hasta el 15 de enero y ha “abierto la puerta” a la posibilidad de mantener convenios autonómicos y provinciales.

Aun así, queda por ver si aceptarán las demandas de las trabajadoras, o si esto es solo una jugada de la patronal para desmovilizar. En todo caso, los sindicatos convocantes ya han manifestado públicamente que, de ser necesario, se volverán a cerrar las tiendas y a tomar las calles.

Nosotros y nosotras, igual que hicimos este miércoles, volveremos a acompañar a las trabajadoras sin pensarlo dos veces. Porque sabemos que esto es lo que nos depara el futuro para nosotras mismas, trabajadoras, y para nuestros hijos e hijas, a pesar de los beneficios multimillonarios que generamos para esta patronal. Muchísima gente joven, ante el avance constante de la privatización de la educación, se ve en la situación de tener que trabajar y estudiar a la vez, muchas veces en este sector.

La situación actual en muchas de estas tiendas ya es aterradora, con salarios que bordean el SMI y horarios con jornadas partidas y completamente delirantes. No pensamos permitir que la patronal imponga a las trabajadoras el recorte en sus permisos, ni la “flexibilidad horaria” como la llaman, porque “explotación laboral” suena muy mal. No vamos a permitir que nos impongan trabajar de forma obligatoria los domingos y festivos. No toleraremos este retroceso de 20 años de lucha.

La lección de fuerza del pasado miércoles va para todas nosotras, para continuar luchando, y para la patronal, para que vea lo que tiene enfrente, miles de trabajadoras dispuestas a plantarles cara con un apoyo tremendo de muchas más que también luchamos y lucharemos contra los intentos de rebajar nuestras condiciones laborales a la mera supervivencia.

banner

banner

banner

banner

banner

banner

banner

banneringles

banneringles

bannersindicalistas

bannersindicalistas